Monday, January 24, 2011

Alone to Bandung 2011 (16th - 19th Jan. 2011)

It was a really 50/50 decision to go there all by myself.
A week ( or 2 i guess ) Ina confirmed that she can't join. Oleh itu mula lah chek dok pikiaq punya pikiaq punya pikiaq punya pikiaq .. :D
So, decision made.. InsyaAllah chek akan okey. InsyaAllah everything will be fine. Semua akan selamat. So chek decide untuk meneruskan juga misi ke Bandung ini biarpun hanya berseorangan. Yups, seorang sahaja. Takda teman. nada..

16th Jan. 2011 (Sunday)

Lebih kurang pukul 7.15 chek keluar dari rumah dan ambil bas ke Putrajaya Cental. Sebab dari situ, rancangannya nak ambil ERL transit ke Salak Tinggi. Bas kunin yang chek naik pagi tu, dipandu oleh akak driver .. :D yupss driver bas wanita .

Akak driver bus :D. chaiyok akak

Tunggu bas dari rumah ke PC tak lama mana pun, tapi perjalanan dari bus stand ke PC tu mak haiii.. dekat 20 minit. Padahal jaraknya bukan jauh sangat pon. Bas ni akan pusing sana sini ditambah pula dengan kemeriahan traffic light di Putrajaya, tentu saja menambahkan lagi masa perjalanan. Fuhh tensen!.

Bila sampai saja kat PC, mahu dh dekat pukul 0800 kot. Lari cepat ke kaunter ERL ambik tiket ke Salak Selatan pulak. Fuhhh.. hadeh laaaaa.. (dalam otak dok ticking - kena sampai kat counter AA 0855!!!!)
Masa tunggu ERL sampai, sempat jugak kol my mom .. dan dia sempat order kain telekong sulam sulam hihi..

tiket dr PC ke Salak Tinggi

Dari PC ke Salak Tinggi nek ERL Transit ne sekejap jer. So dah kurang la sikit debarannya. Ingatkan dah berakhir, tapi rupanya baru bermula mimpi ngeri yang sebenar. Dari Salak Tinggi ke LLCT tu lah nightmare yg sebenanya. Bukan jauh sangat pun dari Salak Tinggi tu. Tapi masya Allah.. abang driver bas tu bawak mcm nak makan hangen. Mmg hangen lah. Mana kita ne dok ketaq nk ligan flite lagi. Mata ne sat sat ghelin jam tangan. tak cukup dgn ghelin jam tangan, jam yang kat dlm bas tu pon dok usya kot2 la tersalah masa.
Fortunately chek dah buat web check in few days prior to to that khen. Kalau tak.. bye bye Bandung from Malaysia lah :/

Sampai LCCT dah pukul 0900 pagi.. uwaaaa.. terjun (mampooo??) dari bas lari terus ke bahagian untuk verified document ( seb bek masih buka), terus hulur passport & ticket. Settle! heading straight ke ruang menuggu departure hall dan perut lak rasa tak selesa. Singgah toilet (hehehehe).. keluar jer dari toilet terus g departure hall.. terus dengar announcement untuk para penumpang QZ9575 (huh my flite la tuh).. lari terkedek kedek .. dan terus ke flite :D

Flite ke Bandung (BDO) ambil masa kurang lebih 2 jam dari LCCT Sepang. Sepanjang perjalanan sempat jugak berborak dengan member yg duduk sebelah kiri kanan. A friendly chinese guy dengan a Malay lady from N.9.


Dalam flite isi form dulu

Sempat jugak lelap seminit dua dalam perjalanan tu.
Sbb kemengantukan yang tidak dapat dibendung lagi. O.O

QZ9575 landing dengan hazab sekali sehingga compartment di atas kepala chek terbuka akibat hentakan tayar yg agak keras. Hm, kalau tak instead of enjoying n shopping di bandung, i'll land my self at umah sakit's bed lah :p.

I can't smell the Bandung' soil kerana kemabukan. Mamposs lah tetap mabuk flite jugeks. Seb bek xsempat nak menggunakan plastik muntah tu kihkihkih..

Finally..
Bandara Hussein Sastranegara :)

No comments: