Sunday, January 9, 2011

Kisah Penutup Tahun 2010 Part 2

Ok sambung semula kisah lepas,

Bila dah dapat number yang tertera kat bill chek tu,
chek masih lagi berkira kira .. nak call atau tak. Bukan sebb takut tapi masih confuse, mana tahu kalau org tu tak angkat call. Sampai kesudah la chek xdapat balik hp chek tuh.
Tapi setelah discuss dengan my fren, dia kata cuba ajalah call..
So chek call.. ringing banyak kali and no one pick it up.. :(
agaknya.. memang orang tu dah tahu la kot yang number yg appear tu number chek,
Memang chek sangat frust. Gelap harapan nak dapat balik hp tuh.

But after a while.. ada call in, and yess!! daripada number tu..
Chek pulak yang panik. Nak angkat tertekan kensel.. jd mcm tu sampai 3 kali!!
Sampai derang tertinggai voice mail dalam dlm inbox voice mail chek.
Dengaq la.. sorang perempuan yang cakap and ada backup suara lelaki pulak kat situ.
Lelaki ker perempuan yang ambil sebenarnya..???

Lepas tu, chek pulak yang call derang.
Suara lelaki angkat. Dan suara dia mcm nk marah (ofkos la khen sbd bila depa kol, chek terkensel sampai 3 kali!!!)
Bila dapat cakap. Chek perkenalkan diri (ewwhh.. automatik jd mcm tu sbb dh kerjaya i mmg dok ajaq mcm tu kehnss :p)

"Saya dapat number awak ni, sbb number awak appear dalam bill saya top up credit rm100. Saya buat report polis masa hp saya ne hilang. Dan skrg saya dah dapat bill, sepatutnya saya kena hantar ke balai. Tapi saya call awak dulu. saya kalau boleh taknak panjangkan hal ni. Kalau saya dapat balik hp saya dan duit saya RM100 yang awak guna untuk top up tu, saya akan tarik balik police report nih"

Serious.. aku rasa tak berbaloi dia nak kena tidoq lokap hanya kerana hp chek yg xseberapa tu dan duit RM100.

Suara dia pun dengar terketar- ketar, maybe takut sbb chek dah buat report polis. dia pun offer untuk bagi balik hp chek tapi kena tunggu dia habis keja pkul 9 malam!
Chek cakap tanak. I want it now, and am willing to go to his place. Tesco Ampang!.
Chek p sana dengan bawak 3 orang bodyguard. Myfren yang sarat mengandung dan 2 guys from my ole unit :p. We met at Petronas.

Dia datang dengan sorang kawan but when diorg nampak kami datang ramai, kawan dia tu blah terus. Kami sembang sikit.. dan aku minta henpon aku balik. Dia keep mention yang dia tak ambik, dia beli hp tu di Plaza Pudu. Aku tahu dia tipu. Semua crita dia tak masuk akal. For example, dia beli harga hp tu RM400 dan masa beli tu memang dah takder memory card (sbb hp tu come with 1G memory card). Dan lagi, aku tanya "habis tu yg engkau topup ni mender?". Dia bgtaw.. dia tak tahu sbb dia beli hp, org juai tu bg topup RM100!!! -- aku pon sanggup beli hp kalau mcm nih! Hp aku hilang antara pukul 11.45 - 12.00 t/hari, top up di lakukan pd pukul 12.37 noon,.. . aku bgtaw dia.. giler cepat orang yang ambik henpon aku g juai kat kedai kan. dengan sgala data haram tak padam, masih ada lagi dlm hp tuh.
Dia cakap manalah dia tahu, dah orang tuh nak jual cepat.. yadda yadda yadda..

Aku minta dia ganti balik RM100 yang dia kebas thru top up tu. Dia kata tadak duit dan minta tunggu sampai 28hb .. baru dia gaji.
Aku malas nak crita panjang. Aku ambil hp aku dan cakap akan minta duit tu nanti bila tarikh dh sampai (mcm Along tak???)..

Kalau dia tak bagi duit tu.. hmmm ..
Ntah ler, tp agak2 berbaloi tak masuk lokap sbb hp murah n duit RM100??!!!

2 comments:

Anonymous said...

cayalah! congrats psl berjaya dpt balik hp yg penuh bermakna tuh. :)
jgn lupa mintak rm100 tu nanti. It's your money.

ellaien said...

blom mintak lagi :/.. konpius pulak nk mintak ker tak huhuhu