Sunday, August 22, 2010

Sweet Cookies, Sweet Ramadhan :: RAD'MAS Cookies

Hello dearie,

Alamak dalam banyak – banyak cerita yang saya dah kongsi ni kan, ntah macam mana saya boleh lupa nak cerita mengenai beskots. Ya laa, beskots raya.

Saya tak buat ler biskuts. Dedolu masa keje kat home town memag la, rajin juga buat beskots. Tapi taklah serajin saya buat kek. Sebb kek lagi mudah dan cepat. Saya sooka :D. Biskuts ne renyah sikit dan ambik masa nak detail buat kecik – kecik tu. Bagi yang mempunyai tahap kesabaran dan minat yang menggunung, tentu tak jadi masalh kan, tapi bagi saya cukuplah kalau saya beli jer. Tambahan dengan kerja sekarang yang tak menentu kan.. haruslah kalau ngadap buat beskot, kena g opis ngan muka celoreng tepong, ahaks.

Ekceli, saya ne setiap tahu nega beskots raya. Yupss.. ada 12 jenis semuanya.Keluaran RADMAS dan ada lagi 2 dr dealer lain yang memang dapat demand yang tinggi setiap kali raya. Dan ada regular customer jugak. Sepanjang nega ne, frankly saya blom pernah naikkan harga beskots lagi. Mula berniaga dengan harga RM23/bekas (time tu harga dapat pon memang mahal). Oleh kerana mahal sangat ( pd pandangan saya lah) , saya dan kawn baik di pejabat time tu Fairos dengan penuh gigih mencari sendiri pembekal lain yang dapat bagi harga yang lebih murah . Alhamdulillah. Kami dapat pembekal yang lebih murah, dan kerana itu kami pon jual dengan harga yang lebih murah iaitu RM20/bekas. Sincerely , saya juga tak ambil untung banyak ( rasanya bebudak yg jual di bawah saya lagi buat untung banyak menjual biskut ni). Gugel lah cari biskut “RADMAS”, uolls akan tgk sendiri berapa orang lain jual ;).. paling murah pun saya pernah jumpa ialah RM23 kot (itu pun jika beli banyak). Biksut ne mahal dan tak dapat dijual dengan harga lelong kerana ia memang bukan dibuat dengan kualiti ‘cincai’ atau semberono. Memang guna 100% mentega, detail dan teratur ( yess saya pergi sendiri tengok pembuatannya). Jem nenas untuk tartnya dibuat sendiri dengan nenas di beli dari lading dari Johor. Kalau ke rumah ini, memang manis aja baunya :D.

Jadi untuk tahun ne (2010) memang saya dah berhenti ambil order. Downline (ala2 MLM plak kan hikss) saya pon saya bg harga yang saya rasa sangat berpatutan sehinggakan mereka pon dapat untung/bekas lebih tinggi daripada saya .. tak kisah lah, rezeki masing2. Cuma dalam keadaan kebanyakkan barangan dah naik ne kan, apa salahnya, kalau tak banyak pun, sikit kita ringankan beban orang lain. Lagipun bukanya kita tak untung langsung kan..

Tahun depan, kalau rasa nak tambah pendapatan jangan lupa kontek taw. Dapat juga tulung rakan – rakan semua.

Oklah, pagi ne saya keje kul 3.00 jap lagi. See ya later darlings..

Asta lavista babeh! Mwaachsss :x

No comments: