Saturday, June 12, 2010

From Redang To Indonesia


Jakarta and Bandung
24/05/2010 -29/05/2010

Yups, pagi 24 May aku bertolak dari epot Kuala Terengganu ke LCCT. Flite yang ambik masa dalam 55 min sahaja tu takdan nak terasa pon. Sekejap saja dah sampai Sepang (920am). Perut mula berkeroncong so, aku lepak dan makan dulu kat LCCT. Makan bihun sup yang tak la setera mana. But makan ajalah lah kan, ala -ala 'darurat' konsepnya kan.


Dengan backpack, dan mata yg ala2 masih ngantoks, aku tgk jam. Malas nak tunggu lama kat LCCT, aku pon tunggu bas dan heading straight to KLIA pulak. Yups guys, transit jer kat LCCT tu dari percutian di Pulau Redang aku akan terus ke Indonesia (Jakarta/ Bandung) atas urusan kerja. Beg pakaian dan segala kelengkapan semua office mate yang bawa dari KL. Aku dah siap-siap pack dan letakkan di office.

Since perfi atas urusan kerja, so dapat la merasa nak Business Class MAS. Dapat lepak kat MAS Lounge yang hanya ada seorang ja time kitorg masuk :). Cool. Eat wateva you want, while relaxing in such a cozy ambience.

MAS Lounge. Lepak dan makan-makan sebelum board

Sebahagian daripada hidangan yang tak langsung aku sentuh

My fav.. sampai 2 kali ulang makan :p. Go salad go!!!

Secara keseluruhanya, aku ke Jakarta n Bandung atas urusan kerja. but believe me apa yang dalam otak aku ialah "shopping'. (Macam lah duit berkepuk yer..)
And not forget to mention that was my 1st time aku ke Indonesia. Boifren aku cakap kat sana sangat macet (sesak). Really?? Can it be worse than KL?? The answer is -YES- !!!
Sorry, didnt mean to be so jakun but hey this is my 1st time okey!
Jakarta from above.

Can u see that.. the shadow.. thats our plane :)

Masa sampai di sana memang sudah ada yang menyambut dan bawa kami di hotel. I've to say yang hotel disana agak mahal berbanding Malaysia ( quality vs price). RM180 for a room without breakfast!! huh. Dan bilik pon takdder la maveles sangat. Kami hanya akan bermalam semalam sahaja di jakarta sebelum bertolak awal pagi lagi ke Bandung esokannya (25/05).

Dan malamnya kami disambut dengan dinner bersama semua delgasi yang terlibat. Still makanan yang ala-ala Chinese food itu tak mampu memuaskan napsu makan aku ...

Yg ada bijan tu sedap gak but i cant figure out natey apakah itu

The restaurant : Dine Max namanya


leaving JKRT for BND- The monument built during Megawati's time


So, selesai malam pertama di Jakarta. Pagi 25/05 kami terus ke Bandung untuk acara -acara utama di sana..

2 comments:

Anonymous said...

Boifren aku cakap kat sana sangat macet (sesak).
My q is who is that boifren???? :)

ellaien said...

hahahah.. syhhhhh... :p