Wednesday, June 10, 2009

I really Need To Exercise

Hari ne aku masuk opis lewat. dalam 11 lebey macam tu. Sebabnya sebelah petang aku nak kena attend miting (kul 5.00ptg). So aku datang lewat. Since aku nyer time TMS dah ikut 'shift', aku agak flexible untuk in time bebila as long as aku datang opis n bekerja.
Sementara nak menunggu miting yakni pukul 5 petang aku menyibukkan diri aku dengan melayari internet yang aku pun dah taktahu nak layan apa. Updating my fb, reading n replying emails, checking whats hot n what not aku akhirnya keboringan.
but yaaa.. sebelum terlupa, Shukery Hashim telah kembali ke rahmatulallah pada pukul 1.30 tengah hari. We called his family to confirm that and his son/daughter told: pancreas cancer. May Allah bless his soul.

Ok, continue, 3.30pm, received a phone call from Shahril ( Utusan Airtime).
"Mek, datang wat vo sekarang"
Aku ok jer. Ada vo means ada duit masyukk heheh. Best. Yang bestnya buat voice over iklan ne ialah bayaran nya mahal berbanding buat voice over untuk program TV. Untuk satu episod program, aku dapat rm150 jer but untukk satu iklan per second, dibayar rm10. So iklan td 30seconds x 2 ( for 2 places) means rm600!!.. hehe satu minit rm 600.. okey lah.. rate org kebyakan mcm aku ne. Kalau suara dah glamer macm ramona, marlia musa ker.. mahal lah lagi :D. but hey, dah bersyukur pun untuk amount sebanyak tu ;). The product is "Forest Secret". Kena buat suara manja2 sikit.
Untuk skrip yang agak panjang aku kene kejar 30 seconds. itu yg mencabar. Aku ne mmg jenih bercakap mcm keretapi, tetapi bayangkan secepat aku pun aku tak dapat nak buat bg cantekkk 30 seconds or less.
And..... apa yg aku tak tahan, aku cepat mengah pulak. Sampai Shahril tegor "asal nko mengah mek?"
Ha.. aku pun perasan, nafas cepat habis lah.. asal ne. :(
Agaknya sbb dah tak rajin bersenam kot. kalau dulu ada juga naik tangga, turun tangga, menfutsal.. sekarang naik lift and lepak kat umah.
Uwaaaa.. mmg rasa pancit bila kena baca skrip cepat dan ayat panjang2 cenggitu sambil memaintainkan suara agar tidak terkucil. Lama jugaklah buat .. baru lah dapat!. Tak tahan betol..
Pukul 5.20 aku cepat2 drive balik ke pejabat untuk miting yg entah apa2. Hissshh..

Moralnya: Exercise dear. Don't forget.. you're not getting any younger~

No comments: