Tuesday, June 23, 2009

Autobots..Transform..-- ( I Dun Want to Transform Teacher..)

Isnin merupakan hari malas sedunia. Kebanyakan orang macam aku lah kot. tapi tak semua kan. Ada yang suka pegi keje sebab di opis ada awek yg selalu di usha. ada yang suka lepak opis sebab di opis boleh surf internet free. Ada yang suka juga pegi ofis sbb di sana boleh makan ketupat. Kalau kat rumah , makan sensorang tak sedap langsung!

Hoccay, pagi selasa (jap lagi) aku akan masuk keje kul 3.00pagi so esok from 6.00onwards aku akan rehat ler. Best. Hari ni di pejabat pun takder apa yang menarik sangat, so tadi dalam pukul 5.00 dah nak balik. Dah rehat sikit untuk nak konti pagi ne. Balik, ketih baju.. bumm melepaskan diri atas tilam. tapi taklah berapa lena sangat. Since takleh solat, so masa dok atas katil tu dipanjangkan lah sikit. Tak ingat dah berapa lama dok lepak atas katil tanpa membuka lampu tu, telingamenangkap bunyi mesej masuk. Biar jap. Baru cakap henpon beragam tu "hariss".
Apa pulak lah mamat sengal ne nak. Sebab seingat aku dah lama la jugak dia tak msg aku. Oklah sebelum aku nak meneruskan cerita pasai mesej mamat ne, biaqlah aku story sikit mengenai mamat ne sepanjang yang aku kenal. Dia ne berkulit cerah ( putih kemerahan), berkaca mata, a banker, hensem dan yang paling utama sekali sengal! Kenapa sengal?, meh aku nak proceed dengan cerita seterusnya.

Bila aku baca sms dia mcm dibawah ne:-

Dia : Hai, kacau sikit boley.. nak tanya, suka tengok wayang tak?
Aku : xpa, biasa saja. Kalau ada citer best dan ada kawan, pegi la juga. Awat?
Dia : Esok nak p KL, sbb lusa ada miting di sana, ingat malam esok nak tengok Transformers kat sana.
Aku: O, ya ka.. saya takut tiket habis ja sbb untuk citer ni mmg cinema jual awai tiket. better u minta kawan u kat KL yang nak g sekali tu book sesiap. Senang sikit. takut takda tiket.
Dia : Sebenarnya..ingat nak 'paw' awak.. boleh ker?
Aku : :).. InsyaAllah, tapi kalau 1st time keluar, awak bayar lagi manis. Nway awak stay mana?
Dia: xmanis..xmanis.. Prescot hotel. Dekat Maju Junction
Aku : Urm, awak sebenarnya nak ajak saya keluar tengok wayang ker?
Dia : Nak 'paw' saja.. hehehe
Aku : Oh, Ingatkan ikhlas-- (aku dah sakit hati masa ne tp tahan)

Korang tengok lah betapa hampehs nya mamat ne. Well to be frank this is not the 1st time. Disebabkan itu aku takpernah keluar dengan dia. Not because of kita nak kena pay for it, tapi because dia tanak admit yang sebenaqnya dia ajak kita keluaq. In other words: he's asking me out: like for a date by provoking the niat to me! Rasanya ini dah kali ke 4 kot. Bila dia datang KL, akan sms tanya kita n bagitau dia rasa macam nak keluar minum takder member, n bila kita offer nak ajak kuar minum dia akan reply : "tengoklah dulu macam mana.. " - so why memula lagi nko kalut nak bagitau nko datang KL, nak minum blablabla. Better datang senyap2, pastu balik senyap2!! Whats wrong with you!!!!???
I admit that i like him. yaa. but hey, jangan treat orang yang menghargai you macam ne, or u'll lose them. I regret my last msg to him. I should add a sentence like below:
"I like u Ris, but the way u treat me is so not gentleman".

1 comment:

ouT oF My MinD said...

oiiit...baru tau hang ada blog. cayalah. aku ngan nad dh lama dh. rajin2 la hupdate ye...nak gak layan luahan orang..hahhahah.

weh letak la pic barang sehelai dua.