Sunday, April 26, 2009

Dinner Cooked for A Luv One

Khamis, 23rd April 2009 ( a day before aku outstesen)

Aku bergegas untuk pulang kerumah awal hari ne. Aku singgah di kedai runcit untuk beli santan sbb santan semalam aku rasa dah tak buleh pakai lagi. Aku takut masakan aku berbau.
Sampai dirumah, ikan kerisi dan bawal yang dah siap aku siang semalam aku keluarkan dr fridge. Biar lembut sikit nanti. Sayur kacang bunces dah siap siang. Hm, pelam pun dah siap aku cincang untuk buat kerabu pelam. Okey, start masak.. kari ikan bawal dengan kacang bendi, kacang bunces goreng dengan telor, ikan kerisi goreng n last but not least kerabu pelam yumyum,.. musti dia suka. Jenuh jugak la nak memasak ne, bukan kerana aku masak masakan yang usah tapi sbb aku terkejar - kejar antara opis dan nak balik umah untuk masak tu. siap masak, mandi dan tunggu dia datang makan. Hm, dah dekat pukul 7.. tak sampai lagi pun. Aku msg dia sbb aku takut dia masih di pejabat dan takmau nak ganggu keja -keja dia. Bila aku dah habis semayang maghrib, ada msg masuk ..
----"Dah sampai rumah :D"-----

Terus aku kol dia, tp kol aku tak masuk. then aku sms ..
Aku : kan cakap nak dinner kat sini"
MK: saya cakap jumaat kan, bukan hr ne. so jumaat lah.
Aku: outstesen. Awak yg cakap hr ni
MK: Ya Allah, lupa.. ingat jumaat. Mmg dah set nak p esok
Aku: Kemarin awak yang ya-ya cakap hari ni. Buat org sedih ja. esok mai sini, makan semua yang org masak ne sorang sorang

Aku jadi sebak. aku beriya masak tapi dia boleh lupa. Aku jd lagi sebak bila aku tengok semua yang aku masak tu dan mood nak makan jd kecut. Geram!
Aku makan sikit, then aku buang semuanya dalam tong sampah malam tu jugak. Menyakitkan hati dan buat hati jadi sedih saja!

Jumaat, 24th April- 8.30am
Setiap pagi aku akan say hi to him. So today pun sama as usual. eventho aku masih terasa hal semalam. Aku malas nak berkira dengan org yang aku sayang.

Aku berada di Kota Bharu masa aku sedang menulis ni, kerja luar. Isnin, 27th April, aku akan bertolak balik ke KL. Letey sangat selepas ke Kola teganu dan Kota baru ne,..
Will update with my journey later.
Muahhhhhhsss..

2 comments:

:: MURNI MASREENA :: said...

huhuh... sedeynya lin.... kalau aku kat tempat hang, mesti aku nangis... bila kita buat something but orang tak appreciate.. sesekali terfikir... pentingkah kita padanya... sedangkan hal sekecik tu pun dia leh luper.... uwaaaaaaaaa... nangis aku....

ellaien said...

itu arr.. sedey banget petang tu.. Anyway aku tamau melalut pikiaq sangat, so let it go lah.. Positif sokmo :D