Friday, December 17, 2010

Crocs Tipu vs Crocs Ori

Kali ni plan nak buat entry yang pendek jer.

Pernah dengar tak orang cakap yang crocs yang jual di pasar malam tu sebenarnya sama jer dengan crocs yang jual di kedai yg mahal tu.
Yang tipu harga dalam rm20 kebawah yang original harga rm100 keatas.

Ada yang cakap sebenarnya kroks ni dah terlalu banyak di China thats why dah jadi lambakan kat serata alam termasuklah di Malaysia ni.

So, sesapa yang beli kroks kat dalam kedai yang harganya ratusan ringgit sepasang tu, RUGI lahhhh!!! muahahahhaa..

Satu hari chek ngan member jenjalan di Jln TAR. Jumpa la kroks ne jual melambak juga. Patern cantek cantek. So dalam banyak2 tu, saja lah chek ambik sepasang. Colourful sangat. Ala2 pelangi petang gituu!! wooooowww... Tapi selalunya chek pakai saiz 6, tapi kali ne saiz yang chek kena pakai ialah 8! huhuhu.. adik tu kata, saiz mmg xsama.. ( how come ek..)

Dah puas menerai (mencuba).. so chek sambar sepasang, n my fren sambar sepasang. Harga rm15 sepasang kot. Tak ingat dah. Ne la kasutnya.. Kami berdua pun balik lah dengan keriangan ( ewwaaahhhh..)..


A day after that , mek pun mula la menggayakan kasut baharu itu. Maklumlah, kasut baharu.. ciwi lah sekejap..

Bila dah pakai dan bergaya ke sana sini.. chek mula rasa lain. tapak kaki sakit. N its felt so uncomfortable.Ia seolah memberi tekanan yang menyebabkan bahagian tengah tapak kaki terasa sakit. Seriously .. kita akan rasa mcm nak buka kasut sekejap tu jugak. And bila kita dah mula banyak berjalan, baru kita akan perasan yang saiz kasut itu seolah olah tidak sama. Ini menyebabkan sebelah kaki seperti nak terkeluar. Chek patut tahu dari awal lagi kan, sizenya pun ntah hapa2.. :p

So, sekarang dah tahu bezanya?. Yang di jual secara longgokan dan murah itu adalah tidak sama yang terdapat di outlet kroks. kroks yang ori di katakan mampu menghapuskan bau kaki. It was designed that way. Cool haa? ;) .. It will support ur feet.. Material nya juga lain. Kalau nak tahu perbezaan.. kena lah ada satu yang ori .. baru lah dapat bezakan..

No comments: