Tuesday, February 9, 2010

Trick by Domino's Pizza Delivery Boy


Semalam, sebab dah tak tahu nak makan apa, chek pon dengan lancarnya mendail Domino's Pizza. Budak yang sambut call tu ntah hapa ka namanya, haram xmesra. Ala-ala sentap nak explain kat customer mengenai menu apa yang ada. Hello, bukan semua orang pernah telan pizza hampa okeh!!

Takpalah, skip that. Niat di hati nak makan pizza sahaja. Tapi macam kedekut sangat lah kan sebab order pizza pun yang kecik sajor. Chek ordered 1 personal pizza dan 1 chicken lasagna. RM21.60.

Makan sensorang.. cian jer.. ahakss

Dalam pukul 9.20pm budak delivery tu pun sampai. Chek mmg tadak duit pecah, so chek sediakan RM52.00 dengan niat lagi RM0.40 keep the ceng lah hehehe..

Bila dah ambik, chek hulurkan duit.. delivery boy tu cakap

"Akak ada syiling 60sen tak? Saya tak cukup la.."

maksudnya -- Saja saya cakap takder syiling supaya balance ne akak suruh saya ambik!

Aku senyum jaa.. sebabnya, dah selalu sangat aku dengaq statement tu daripada bebudak delivery ni. Aku takmaw bersangka buruk tapi hati boleh kata setiap kali delivery boy hantaq apa2 yg kita order memang la akan keluaq ayat kat atas tu.. Maksudnya, duit genap yang kita bagi tu, takder baki syiling, samada kita bagi balik belen atau suruh dia 'simpan' saja lah yang lebih tu.

Hm, kalau derang tak cakap macam tu pun sebenarnya aku ghasa kebanyakan customer akan suruh simpan ja belen tu. Ya lah, kita tak payah keluaq pun dan semua sampai depan pintu. Belen tu jadi token pengharagaan untuk derang. Keep the change. Ikhlas :D

Tapi bila derang sendiri dah mula nak menjadikan 'hal itew' sebagai satu lagi pendapatan wajib, mulalah kita yang nak bagi ikhlas ne rasa semacam.

So deliver boy .. tak payah ler nak buat hint macam tu, sebab most of us dah paham. Tukaq line yang baru pulak naa..


No comments: