Sunday, January 3, 2010

Cuti Akhir Tahun Hingga Awal Tahun

Wahh.. best. Akhirnya dapat jugak aku bercuti dan pulang ke kampung halaman yang aman tenteram ini. Ha, bukan senang nak coti ni. Kena apply sebelum schedule siap, kalau dak tunggu next month lah. Anyway dah lama sangat tak coti, dr coti ghaya posa lagi, la ni baghu dapat nak coti pulak. Lega!.
Tapi sebelum balik cuti last week dapatla bersua muka dengan cik Mat yg baru saja lega demam denggi. Hm, habih bibir dia pecah, dan ada lagi kesan merah kat kaki, lengan dia lebam sebab asik kena ambik darah. Dia kata platlet dia jatuh sampai 16, sbb tu dia kena masuk ICU.
Tapi memandangkan dah selamat semuanya, so alhamdulillah. Dapatlah ana balik dengan ati yg senang.

Petang 28 Dec , dengan menggunakan kaedah putar belit aku dah cabut dari Kl ke utara. Tapi sesak la jugak sebab ada projek yang aku kena monitor dari rumah. Hmm asik aku jer kena pangku tugas, stress pon ada.. takut digelar gile kose pon ada. Tambahan pula Ratu Talipon cum typist kat tempat aku tu mmg penebok orangnya, lagi lah tensen. Huh, mmg ratu talipon cum radio terpeleot gitu.

Dalam perjalanan balik utara ne, sensorang, memang ngantuk tak dapat aku nak elak. Jadi demi untuk memastikan aku tidak menjadi sebahagian daripada statistik terakhir tahun 2009, aku lelapkan mata sekejap di henteian sebelah behrang sebelum aku dikejutkan oleh panggilan talipon daripada nos aku yang nak tanya apa ntah.

Memandangkan dah 2 kali aku rest (di Rest. jejantas n behrang) so sepanjang perjalanan yg lainya aku dah tak berenti rehat lagi dah. Moreover aku kena berenti kat hentian sebelah sungai bakap untuk berjumpa seseorang.

So, aku berenti di hentian sg. bakap untuk hentian yang seterusnya. Aku sempat text en. Mat bgtaw yang aku baru sampai sg. bakap. dah jumpa Kak Timah dan anak-anaknya, bagi semua hadiah yang di kirim aku meneruskan perjalanan menghala ke kampung halaman yang hanya dah tak berapa jauh sangat (100 km lebih juga lah).

Aku kol one of my best fren untuk makan malam since perut aku dah bunyi tahap cakleenpong. Memang pun, lately aku cepat sangat lapaq. Bukan lapaq sikit2, tapi lapaq betoi. Even kalau habeh gheja pukoi 12 tengah malam pon, aku sanggup makan sensorang kat kedai2 catok mana yang aku jumpa.

So masuk Sungai Petani la pulak. Roger ina dan kami pi makan satu restoran yang agak tercerok. Ntah nama apa restoran tu, Papa mama ka ntah apa ntah.. tapi hidangan western kat restoran tu not bad. Aku makan steak yang sememangnya aku komen xberapa nak best memandangkan aku slalu juga makan steak dengan kawan aku.

Dalam pukul 11 lebey baghulah aku sampai ke kampung halaman aku berjumpa mak abah tercinta. Yaaa.. bermula cuti yang best dari tahun lama ke tahhun baharu. Happy new year everybody.. apa agaknya tahun baharu 2010 ni sediakan untuk kita? so, jom explore :D

No comments: