Saturday, September 10, 2011

Klinik Mediviron Yang Pianggg!!!! Mengong!!

Ok,
Me lupa nak story yang masa ujung -ujung posa tuhari me tak berapa sehat.
Memula me mcm buat donno la kan, sbb ingat ia akan baik dengan sendirinya.

Tapi lepas kena jerkah (hehehe jerkah sayang) dengan MK
apa lagi.. gegeh la me p klinik Mediviron yang dekat dengan rumah ni.
(jalan kaki pon sampai)
Masa sampai tu, klenek tu baru ada 2 org (suami isteri).
Suami dia tak sehat kot.
Dia masuk dolu.. then me
Me masuk, doc tanya - sakit apa. Then me reply "saya rasa mungkin saya demam"
Dia ambik alat dia (sukat suhu kot).. tembak kat dahi me.. then reply
"Awak tak demam.. see (sambil tunjuk suhu kat gadget dia tuh ..)
Ooo.. ok.. ingat kot, dia nak check apa lagi laa sbb me habaq la rasa badan seram sejuk, letih yadda yadda yadda..
tengok2 .. dia kata.. ok selesai!
Terpinga pinga chek sat.
Rasanya masa chek dk dalam bilik dia untuk check tu, xsampai 3 minit.
Sampaikan bila me keluaq.. pasangan suami isteri td pon trekejut
"Ait.. dah sudah ka? Cepatnya!"

Bila budak dispensari tu panggil untuk ambik ubat,
me pon p la.. dia bagi ubat batok, antibiotik dan UBAT DEMAM!!!


Jgn malas minum ubat batuk taw~

haaa pasai apa chek CAPS kan yang tu...
cuba baca balik kat atas tu..
doc tu cakap
"AWAK TAK DEMAM!!!!"

DAH AKU XDEMAM, AWAT YANG HANG P BAGI UBAT DEMAM DOKTOT WEH!
SAJA NK CHARGE UBAT LEBEY KA?? DAN UBAT DEMAM TU MCM UBAT KK JA AKU NENGOK!
Bengong la doc kat MEDIVRON nih!!!
Btol la cakap org.. Medivron nih klinik untuk pendatang asing!

Bila dah balik kampung.. me pengsan few times kat lokasi2 yg tak sepatutnya,
antaranya kat Hentian RnR Tapah, kat pekan hari, kat market ..
so p la pulak klinik kat hometown tuh..
baru lah dapat tahu masalah sebenar...

Badan saya lemah, letih.. dan saya tak dapat berdiri lama, kalo tak saya akan pitam~

Doc tu bgtaw.. tekanan darah me rendah 60/90, gula dalam darah pulak 3.8 jer. so doc advise me tak berpuasa dan banyak ambik minuman/makanan manis untuk tambah tenaga.

Hmmm.. bila ingat balik.. geram aku kat doktor Medivron tuh!
(p/s: entry ni dibuat sbb td member bgtaw doc kat MEDIVRON gak prescribe ubat salah untuk anak dia. Menangis budak tu sebab pedih bila sapu cream yg doc tu bg! Bila refer balik pd doc, opps dia kata dia tersalah bg.. N itu bukan kali pertama!)


MEDIVIRON, YOU ARE CURSED!!!!! %^%$#!&*(($#@!((!!!

No comments: