Sunday, September 26, 2010

Terkantoi

Di petang yang tenang dan damai setelah selesai tugasan pada pukul 4.00pm, aku terus ke rumah seorang teman yang berada di USJ. Jalan sesak sebab orang lembah kelang mmg sangat suka ber'rumah terbuka'. Yupss.. macam tak percaya sesak on Saturday n Sunday dengan dasyat sekali hanya kerana OPEN HOUZ!!!

Sampai rumah dia dalam pukul 4.30pm dan dihidangkan dengan mee kuah. Yummy!!. me memang lapaq sebb tak lunch tadi .. uhukkss :(

Me dok sembang sambil makan juga kuih muih yang ada atas kabinet tu. Eh, my fren ne takder buat open hause pon, dia sesaja jer masak mee kuah tu. Saja lah kan banyak nak sembang antaranya trip kitorg to Seoul on May next year.. hihihi.. dok crita pasai bajet and the itinerary apa yg seswai dengan bajet kami yang ajak ciputss ne, dan sembang gak mengenai rutin hari ni ..

Me pon tanya dia .. "Cari apa kat OU td?".. sbb masa kitorg dok sms awal sebelom me pegi tu, dia kata nak kuar jap ngan bf dia g OU..

Sekali ..

" Hang taw dak.. aku hari ni ada insiden.. nak p OU pon xjadi.. "

Aku terus terjah "Hang kena serang ngan bini dia ka??"

Tudiaaaa!! heheh . Rupanya memang benar lagi soheh tekaan ku!

Hahahah... aku bantai gelak jaa.. So, dia pon mula story..

:: Kami berenti isi minyak kat sini..Abang yang isi. Memang la, kalau isi minyak akan tutup suma kan. So aku tanak panas, aku buka la tingkap.. tup-tup kereta bini dia lalu di stesen minyak yang sama. masa tu aku dah nampak, aku buat muka kering ja lah kan, macam tak bersalah. Kalau aku buat muka terkejut lagi lah , obvious kan..?!. Aku dok tekan la blekberi aku ne buat muka xbersalah. Tapi dalam hati Allah ja yang taw. masa tu dia n anak sulung dia ada dalam keta tu. aku tak tengok dah .. Tiba-tiba abang akan aku masuk, aku angkat kepala.. ya allah dia dah punyalah dekat.. dalam 3 langkah lagi ja nak sampai kat gheta. Abang terus stat keta angkat tangan dan gerak.. Ya Allah... ketaq aku.. pastu nak p OU pon x jadi laaaa.. hilang semua mood::

Aku bantai gelak lagi..

Kawan aku ne kata , selagi tak berkahwin.. memang tak boleh kantoi dengan bini bf. Kalau tak, harapan pon akan jadi kelam.. hihi..

Orang boleh judge n cakap apa yang derang suka sebab derang taktahu cerita dan jalan cerita.. Jgn judge semua kisah orang yg bercinta ngan suami orang tu sama jer.. klise jaa.. atau alasan sajaa..

Abey mantop macam ne ok lah khennn ..
tp mohtep abey mcm bf i yg ala - ala itu ttp menjadi kegilaan hihihi

As for kawan aku ne, dia pun jadi serabut bila dah jadi macam ni. Bf dia dah mula bercakap mengenai kahwin, so dia taknak perkara macam ni akan tutup harapan dia. Mestilah konsep "Kompang Dipalu" takkan nak konsep "Pelamin anganku Musnah!!" khennnn????

Aku faham.. Why? because am wearing the same shoes but with different size ;)..

Ujung - ujung persembangan tu dia bagi cadangan yang sangat bernasssssss

"Lin, kita kumpul duit p umrah.. nak..?"

Me senyum and reply

"aku pun ada terpikiaq menda yang sama.. "


3 comments:

Anonymous said...

wah3..ade geng nampak! :)
i totally agree with d suggestion..kumpul duit pegi umrah le dulu..tempat lain tu postpone kan. :)

ellaien said...

anon dear.. InsyaAllah.. mmg akan usaha untuk kesana but yg len tu
cannot postpone ler since booked d tickets already :p .. next year from jan - may .. jenjalan makan angin starts from bandung , Kenyir ( 2 be confirmed), KK and Seoul.. huhu..

Anonymous said...

ok babe! good luck n have fun. Enjoy life while u still can. Bring back fridge magnets 4 me will ya! :)